Safareig de la Resclosa de Baix
Dosrius

Maresme
    La Resclosa - Veïnat de Gemir - Zona de Dosrius
    Al sud-oest del nucli urbà de Dosrius, prop de la riera de Canyamars i de l'empresa Polinex, S.A.

Element arquitectònic
    Modern
    XVIII-XIX
    Dolent
    Coberta de vegetació.
    Sense ús
    Ref. Cad.: 08074A02000061
    Adriana Geladó Prat

Estructura aïllada de planta quadrada actualment coberta de vegetació. Està bastida amb maons i reforçada amb pilastres adossats. El mur de la banda de migdia té una alçada superior a la resta i presenta un senzill broc en un dels extrems per on rajava l'aigua. A l'interior hi ha un revestiment lliscat.

Es tracta d'una bassa de reg que s'abastia d'una mina propera. Fins a mitjans de la dècada dels anys 60 del segle XX, les feixes del voltant de l'estructura eren conreades per diverses famílies, que feien torns per poder regar els seus horts amb l'aigua d'aquesta bassa.

ALSINA, N.; CALONGE, R.; CUSPINERA, L.; JUBANY, M.A.; LACUESTA, R. (2005). Inventari del patrimoni històric, arquitectònic i ambiental de Dosrius. [Barcelona: Diputació de Barcelona, Ajuntament de Dosrius], Núm. Ref.: I.S.16/177. JUBANY I PINÓS, M. Àngels; ALSINA I BOIX, Neus (1990). "El medi natural: Les Aigües (III). Les fonts i els safareigs". El Comú, núm. 14, p. 16, 19. RIERA, J.M.; JUBANY, M.A.; ALSINA, N. (2009). Itineraris pel municipi de Dosrius: un tomb pel nucli antic de Dosrius, un passeig per Canyamars, una volta pel Far, l'aigua, el nostre signe d'identitat. Dosrius: Ajuntament de Dosrius, p. 15.