Ruta Temàtica 6 o RT 6 - Meridià Verd
Òrrius

Maresme
    Travessa de nord a sud, a l'extrem oest del terme municipal.

Obra civil
    XXI
    Diversos propietaris
    Virgínia Cepero González

La Ruta Temàtica 6 o el RT 6 - Meridià Verd, segueix el recorregut de la línia vertical del Meridià de París, que té l'inici a Dunkerque, a França, i acaba al Masnou (Maresme).

Aquest itinerari, permet creuar transversalment, de nord a sud, el Parc de la Serralada del Litoral, en la seva darrera etapa.

Al seu pas pel terme municipal d’Òrrius, el GR-92 i la ruta temàtica RT-6: Meridià Verd coincideixen en la major part del seu recorregut.

L'any 2000, en commemoració del 200è aniversari de l'establiment del Sistema Mètric Decimal i l'amidament de la longitud del meridià Dunkerque-París-Barcelona, diverses entitats cíviques franceses i catalanes, amb el suport de les administracions d'ambdós països, van crear la Ruta del Meridià Verd, que permetés fer el recorregut a peu en la seva totalitat.