Rieres del terme de Gualba
Gualba

Vallès Oriental
    Recorren tot el terme municipal en direcció nord-oest/sud-est

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Reial decret 817/2015
    ACA. Generalitat de Catalunya
    P. Barbado. OPC

Hi ha tres grans cursos que de manera paral·lela recorren el terme. La central i més important és la Riera de Gualba, la més meridional és el Torrent de Terrades que marca el límit del terme amb Sant Celoni i la Riera d'en Berenguer més al nord.
    Destaquen pel seu paisatge i la gran diversitat d'espècies botàniques que neixen al seu voltant: fagedes, castanyers, etc.

Les coordenades són de la Riera d'en Berenguer.

La importància dels cursos d'aigua del municipi és un dels atractius turístics i excursionistes del municipi i molts autors han destacat aquest aspecte, des de Víctor balguer fins Eugeni d'Ors que va titular la seva novel·la, "Gualba la de mil veus".
    Moltes d'aquests torrents ja són nomenats al segle XV als Monacals de Sant Cugat.

GARCIA-PEY, E., Gualba. Recull onomàstic i tradicional. Aj. De Gualba, 1996