Restes del Mas Aigües Calents
Monistrol de Calders

Moianès
    a la zona central de llevant del terme municipal, al nord-est del Mas Rubió.
    entorn a uns 500 metres al nord-est del Mas Rubió.

420372
    Jaciment arqueològic
    Modern
    Dolent
    les restes conservades visibles són escasses, tot i que hi ha un volum destacat d'enderroc.
    Difícil
    Sense ús
    Sara Simon Vilardaga

Restes de murs de pedra, formats bàsicament per blocs desbastats; les traces de murs observades a l'indret podrien correspondre a les restes de les estructures d'un mas.

El Mas Aigües Calents també apareix denominat com a Mas Aigües Calentes, però en menys freqüència.
    Autor de la imatge: Gustau Erill Pinyot.

El Mas Aigües Calents consta referenciat en diversos documents, essent un dels masos documentats des d'antic al municipi de Monistrol de Calders. Segons la recerca realitzada per Gustau Erill, la confrontació de les dades documentals amb l'existència de les restes d'un mas en aquest indret, fa pensar que les restes poden correspondre al Mas Aigües Calents.
    Entre les referències documentals recollides per Gustau Erill, consta que al 1648 Joan Rubió, pagès de Sant Feliu de Monistrol de Calders, posseeix el Mas Aigües Calents, derruït i unit al Mas Rubió (AHPM, m-1120, Joan Serra, Capbreu de Calders de 1648). Posteriorment continua constant referenciat, és un exemple una venda del 1733 del dret de pastura de terres de Jacint Rubió, a Jaume Gros, pagès hereu del Mas Grossa de Calders, en la que hi consta la cita "manso vocato Aÿguascalentas" (ACA, Francesc Pujol i Ferrer, Notari públic de Moià, Manual 1732-1733, pàg. 283).