Rellotge de sol de Mas de Liona
Olivella

Garraf
    Part de Dalt, 5
    A la façana meridional del mas de l'Aliona.

Element arquitectònic
    XIX-XX
    Força malmès, si bé conserva les parts escencials
    Sense ús
    002200100DF07C
    Josep Anton Pérez Arriaga

Rellotge de sol vertical, pintat sobre l'arrebossat de la paret, i representat en forma rectangular. El quadrat presenta un marc de color marronós, molt degradat, i encara un altre marc més prim, traçat amb una línia del mateix color molt prima. Dins d'aquest segon marc s'insereix el rellotge pròpiament dit, del que no es pot veure res més donat el seu estat de degradació. El rellotge conserva el gnòmon, a la base del qual hi ha representat un sol amb onze puntes que representen raigs, en color negre. El fons del rellotge és de ciment marró.

Tot i que actualment és invisible, abans hi havia hagut una inscripció al rellotge amb el nom 'Lliona'.

CARBONELL, V. (2004). Noms de lloc d'Olivella. Corpus de toponímia penedesenca, vol. 3 Grup d'Estudis Toponímics. Vilafranca del Penedès: Institut d'Estudis Penedesencs.