Rellotge de sol de La Torreta

Modern
    XVIII-XIX
    Dolent
    El mur portant de la façana dreta ha fet moviment i segurament això ha facilitat el despreniment de la placa de guix sobre la qual s'hi fet l'esgrafiat.
    Catàleg de masies (POUM de Sant Llorenç d'Hortons, 2005)
    Sense ús
    002403200DF09C0001XY
    Jordi Montlló Bolart

La Torreta és una masia abandonada i en molt mal estat però a la seva façana principal, orientada a migdia, s'observen les restes del seu antic rellotge de sol, ubicat a l'extrem dret de la façana, a l'alçada de la planta pis. El que en resta avui dia és la meitat esquerra del rellotge.
    És del tipus vertical declinant amb orientació sud-est. Es tracta d'un rellotge de sol esgrafiat, de formes clarament geomètriques. El dibuix consta de dues circumferències. La de l'interior mesuraria entre 10 i 12 cm de diàmetre i l'exterior entre 12 i 14 cm de diàmetre respectivament. Del centre de la circumferència interior surten les línies horàries que travessen la sanefa exterior rectangular que emmarca el rellotge (actualment només se'n veuen les set del costat esquerra). Les hores estarien repartides de la següent manera, de les 12h a les 7h a la banda esquerra i de les 12h fins a les 6h a la banda dreta. Es desconeix si tenia gravades o pintades les xifres horàries i si eren aràbigues o romanes. Tampoc s'observen restes de policromia.
    Seguint l'esquerda de la paret, cap al terra, a 1,20 cm per sota del rellotge aproximadament hi ha el gnòmon de vareta clavat a la paret. Aquest és de ferro i de secció circular acabat en una cabota quadrada d' 1 cm de costat.

No consta en l'inventari dels rellotges de sol dels Països Catalans de la Societat Catalana de Gnomònica.

La masia de La Torreta, antigament es coneixia amb el nom de mas Golart. L'any 1513 el seu propietari era un tal Samsó. Després va passar a mans dels Simon. L'any 1623 el propietari era Francesc Rigual.

AA.VV (1986). Sant Llorenç d'Hortons; dins l'Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya; l'Alt Penedès. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
    AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ D'HORTONS (2005). Catàleg de Masies i cases rurals; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sant Llorenç d'Hortons.
    BOSCH CASADEVALL, Josep Maria (2009). Diccionari de els masies de Sant Llorenç d'Hortons (ss. XVI-XIX), dins Programa de Festa Major de Sant Llorenç d'Hortons de 2009, pàgs. 17 a 23.
    ROVIRA TUBELLA, Ramon (1999). Unes primeres notes sobre les masies de la parròquia de Sant Joan Samora. Programa de Festa Major de Gelida o http://www.gelida.org/SLHortons/sjsamora.htm