Rellotge de sol de can Pou
Folgueroles

Osona
    Passatge de la Font de la Ricardera, 3
    A l'extrem de ponent del nucli urbà, davant de la plaça dels Picapedrers
    532 m.s.n.m

Element arquitectònic
    Modern
    XVIII-XX
    Dolent
    Només es conserva el gnómon.
    BPU
    BPU. Catàleg de béns a protegir del POUM de Folgueroles.
    Sense ús
    Ref. Cad.: 3136706DG4433N
    Adriana Geladó Prat

Rellotge de sol reformat situat a l’extrem de llevant de la façana principal de l’edifici. Està format per una placa rectangular de revestiment arrebossat encastada al parament. És del tipus vertical, està orientat al sud i només conserva el gnòmon de vareta. En l’actualitat hi ha una placa collada al bell mig de l’element amb la següent inscripció: “Si l’hora em demaneu. És la mateixa que marca el veí. Però vull afegir lo que no diu el veí. Un dia tots igual marcarem; L’hora exacta que morirem; No sabem on ni quant serà; Però us puc assegurà que de totes; Les que hem viscut serà la Millor, si hem servit i estimat al Senyor i el pròxim, hem respetat i ajudat i la seva santa Llei hem practicat: NO Robaràs, NO Fornicaràs, NO mentiràs, ni mataràs, ni adulteris cometeràs; Aquesta llei natural i divina gravada en nostre interior; donada per Déu. Estimen a Jesús i Maria, invocant-els cada dia”.

Amb la rehabilitació de l’edifici entre finals del segle XX i principis del segle XXI, l’antic rellotge de sol va desaparèixer, conservant només el gnónom que s’aprecia actualment. La gent més gran del poble recorden haver vist el rellotge original des de sempre.

NAVARRO ACEBES, Ferran (2021). Catàleg de béns a protegir. R18/07 Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Folgueroles. Consultat 24 octubre 2021, des de https://dtes.gencat.cat/rpucportal/ Núm. Identificació A.07.

VAL SORIANO, Josep M. (2008). “Jugant amb el sol – Segona part”. La Falguera nº 29, p. 19-21.