Rec del Salt de la Cabra
Sant Agustí de Lluçanès

Osona
    Sector sud-est del terme municipal
    Vessant sud del massís dels Munts

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Caldria revisar periòdicament els continguts de nitrats de l'aigua que discorre pel rec.
    Generalitat Catalunya. Dep. Medi Ambient. ACA. c/ Provença, 204-208, 08036 Barcelona
    Jordi Compte i Marta Homs

El rec del Salt de la Cabra neix a la vessant sud del massís dels Munts, prop de la zona coneguda com el racó de la Guilleria, als peus del serrat de la Pinassa. Des d'aquest punt segueix en direcció sud, passant primer per la font del Test i per la baga de l'Oliver després, fins que entra en el terme municipal de Sant Boi de Lluçanès, a partir del qual el rec segueix fins a desembocar a la riera del Sorreigs.
    Es tracta d'una zona d'interès natural, amb vegetació pròpia de bosc de mitja muntanya amb un gran domini de boix. El rec mostra un cabal irregular al llarg de l'any.