Prop de Sant Pere d’Ardesa
Rubió

Anoia
    Puig de Sant Miquel. Sud de Rubió
    BV-1037 agafar el camí de Torredenuça, passat Cal Cisco dels Plans el tercer a l’esquerre

381904
    Jaciment arqueològic
    Medieval
    XI-XIV
    Es desconeix. No s'ha dut a terme cap intervenció arqueològica
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CCAA 4793
    Sense ús
    08184A005000240000ZU
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

El jaciment es troba situat a entre el castell de Sant Pere d’Ardesa i el Puig de Sant Miquel. Es tracta d’un bloc de pedra de tonalitat vermellosa amb un perforació de plana semicircular de poca profunditat i de fons pla. A l’entorn del bloc s’hi van localitzar fragments ceràmics de cocció reduïda d’època medieval que ofereixen una cronologia d’entre els segles XII i XIII.

Durant la prospecció no s’ha localitzat el bloc de pedra ni s’observa material ceràmic en superfície.

Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arqueològic del terme municipal de Rubió. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.

VILAMALA, I (Coord): Pla Especial Urbanístic de Protecció del Patrimoni i Catàleg de béns arquitectònics, històrics i ambientals de Rubió (Anoia). Volum I/III. SPAL, octubre de 2017. Diputació de Barcelona – Àrea de Territori i Sostenibilitat.