Prop de la masia de Viure
Veciana

Anoia
    A 800 metres al nord-oest de la masia de Viure

Jaciment arqueològic
    Medieval
    IX- XII
    Dolent
    Possiblement destruïda per la degradació del terreny i la vegetació.
    Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Veciana (2007)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si (CC.AA, 7582)
    Sense ús
    08298A010000120000IW
    Jordi Montlló Bolart

Sepultura aïllada en cista, suposadament de planta rectangular (d'uns 1,7 metres) perquè en el moment de la descoberta només es conservava un dels seus costats i un fragment de la capçalera. La paret estava formada per lloses verticals, unides en sec i amb una coberta de lloses.
    La tipologia de la sepultura indicaria una cronologia aproximada dels segles XI o XII dC.

Durant la visita al jaciment amb motiu de la realització de la carta arqueològica es van apreciar superficialment restes humanes molt disperses, així com algun fragment de ceràmica gris medieval. L'any 1991, amb motiu de la revisió de la carta arqueològica ja no es va localitzar cap resta. Durant la realització de l'inventari també es va sondejar el terreny sense cap resultat.

Jaciment descobert per membres de la secció d'arqueologia del Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada, el 22 de juny de l'any 1980.
    Segons informacions facilitades per Ernest Guillem, propietari de la masia de Viure, als redactors de la Carta arqueològica de l'Anoia, el seu pare va excavar una sepultura en una data imprecisa.

GENERALITAT DE CATALUNYA (1983). Inventari del patrimoni arqueològic de l'Anoia. Veciana. Departament de Cultura de la Generalitat. Barcelona.