Pou vell de Can Font de l'Alzinar
Sant Llorenç d'Hortons

Alt Penedès
    Can Font de l'Alzinar; al sud del terme municipal

402057
    Element arquitectònic
    Modern
    XVIII-XIX
    Dolent
    Sec i deteriorant-se per manca d'ús.
    Sense ús
    08220A013000040000PW
    Jordi Montlló Bolart

Pou de secció circular (1'75 metres de diàmetre) excavat en el soldó i parets fetes de paredat antic, a base de pedres irregulars sense treballar unides amb morter de calç, tot i que té reparacions modernes fetes de maons. El gruix de la paret és de 30 centímetres. El lloc de treball i d'accés a la galleda per pujar-hi l'aigua és més estret i fet amb una llosa de pedra, a l'igual que el pedrís dels costats on es deixava reposar la galleda. És de poca profunditat i actualment el pou està sec.

La masia de Can Font de l'Alzinar, l'any 1513 era d'Agnès, muller d'Antoni Miquel. Està documentada l'any 1587 ja amb el nom de casa d'en Font . Neix de la unió dels masos Maimó d'en Sarrovira, Badiguer, Pastor i Gibert. Abans de 1825 passa a mans d'Antoni Ravella Bosquets. Fou propietat del Comte d'Olzinelles, el qual la vengué a finals del segle passant al Marquès de Camps, de Girona, actuals propietaris.

AA.VV (1986). Sant Llorenç d'Hortons; dins l'Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya; l'Alt Penedès. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
    AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ D'HORTONS (2005). Catàleg de Masies i cases rurals; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sant Llorenç d'Hortons.
    BOSCH CASADEVALL, Josep Maria (2009). Diccionari de els masies de Sant Llorenç d'Hortons (ss. XVI-XIX), dins Programa de Festa Major de Sant Llorenç d'Hortons de 2009, pàgs. 17 a 23.
    ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan (1986). Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya, vol II l'Alt Penedès. Direcció General del Patrimoni Artístic de la Generalitat de Catalunya. Barcelona, pàgs. 124 a 133.
    ROVIRA TUBELLA, Ramon (1999). Unes primeres notes sobre les masies de la parròquia de Sant Joan Samora. Programa de Festa Major de Gelida o http://www.gelida.org/SLHortons/sjsamora.htm