Posidònies de les costes de Sitges
Sitges

Garraf
    Costes de Sitges

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Sense data
    Dolent
    La degradació d'aquests organismes ve determinada per la contaminació causada per la gran disponibilitat de matèria orgànica i nutrients de les aigües d'aquesta zona que dificulta la regeneració dels seus prats.
    Reial Decret 1997/1995 i Directiva 92/43 CEE
    Obert
    Departament de Medi Ambient i Habitatge. Av. Diagonal, 523-525. 08029-Barcelona.
    Conxi Rodríguez Fernández

Àrea de prats de fanerògama endèmica del Mediterrani de la família de les posidònies, que es localitzen davant de les costes de Sitges. Es caracteritzen per un grau de degradació evident, amb presència de feixos vius aïllats de posidònia sobre agrupacions mortes en la quasi totalitat del prat. A partir de determinada profunditat, la presencia d'agrupacions mortes és continua fins arribar al fons detrítics a on s'origina una facies mixta. Una altre evidència de l'aspecte de degradació d'aquesta zona és la gran proliferació d'epifits, sobretot algues filamentoses sobre les fulles dels escassos feixos vius observats fruit d'una gran disponibilitat de matèria orgànica i nutrient en l'aigua d'aquestes zones.