Pont del Cementiri de Valls de Torroella
Sant Mateu de Bages

Bages
    Demarcació de Valls de Torroella
    Carretera de Majà i Salo (BV-3002), km. 0.8.

Obra civil
    Estructural
    Diputació de Barcelona
    Jordi Piñero Subirana

Pont de la carretera que va a Salo (BV-3002) sobre la riera de Salo, just abans que aquesta desemboqui al Cardener. Està situat poc abans del km. 1 d'aquesta carretera. La seva tipologia constructiva és pràcticament idèntica a la d'altres ponts de la zona fets a les primeres dècades del segle XX. Té una llargària d'uns 60 metres i consta de dos arcs escarsers, amb les voltes formigonades. El pilar central és de planta oval i està rematat amb una cornisa a la part superior. L'aparell és fet amb grossos carreus d'obra poligonal. A la part superior conserva les baranes de pedra originàries.

Aquest pont està associat a la construcció de la carretera de Salo, que es va fer en l'etapa inicial de la colònia industrial de Valls de Torroella. La fàbrica de Valls de Torroella va començar a funcionar entre 1903 i 1904. El 1909 es començaven els treballs de construcció del pont de la carretera de Salo sobre el riu Cardener a l'alçada de la colònia, en el marc de les obres d'aquesta carretera sota la tutela de la Diputació de Barcelona. El pont al costat del cementiri sobre la riera de Salo es devia construir poc després. La seva tipologia és característica dels ponts obrats a les primeres dècades del segle XX.

FÀBREGA, Albert; FONS, Ramon; LLOBET, Ester (2014). Fàbriques de riu. Compendi d'història del tèxtil al mig Cardener; Ajuntament de Callús, Ajuntament de Navàs, Ajuntament de Sant Mateu de Bages; Ajuntament de Súria.