Placa de carrer Genís Sala
Santa Perpètua de Mogoda

Vallès Occidental
    C/Genís Sala, 4 (08130 - Santa Perpètua de Mogoda)

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Ornamental
    Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
    Goretti Vila i Fàbregas

La placa de carrer col·locada l'any 1966, és una placa de marbre situada actualment a l'extrem de llevant d'aquest carrer en l'edifici que fa cantonada amb la Rambla. Consta d'una placa amb la llegenda en castellà on fa referència al nom del carrer, situada en la meitat dreta de dita placa. La llegenda diu Calle de Genís Sala. Es troba disposada en tres línies una sota l'altre. Al costat dret de la segona línia s'hi troba una lira. A la meitat esquerre de la placa s'hi troba emmarcat en un cercle el bust esculpit de Genís Sala en relleu, lleugerament de costat i mirant cap a la dreta. Porta ulleres rodones i una "pajarita". A la base i exterior del cercle decora la imatge una branqueta de llorer. Tots els elements descrits es troben realitzats en relleu, a excepció del cercle que es troba una mica enfondit.
    Una segona placa també de marbre es troba situada just sota l´anterior, de dimensions més reduïdes i realitzada amb la llegenda en baix relleu i en català, disposades en sis línies amb el text centrat que diu: "Fill d'aquest poble gran mestre claverià propulsor i creador de la cultura musical i folklòrica de nostra terra". Sota la darrera línia, n'hi trobem una altra amb la data de 09-10-1966.

L'any 1966 es va posar la placa de carrer dedicada a Genís Sala (RIERA, 1995: 220).

RICART, Joan ; RIERA, Pere (1995). Pere Riera. Imatges de Santa Perpètua de Mogoda. 1953-1968. Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda. Pàg. 220.

SOLEY i SALA, Joan (2006). Les cròniques d'en Sila. Edició a cura d'Ernest Vilàs i Joan Ricart (CREM). Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda i Centre de Recerques i Estudis Mogoda. Pàg.130.