La caixa de tres panys

Científic
    Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
    Goretti Vila i Fàbregas

La caixa de tres panys és una caixa de fusta molt reforçada que es tancava i s'obria amb tres claus diferents que tenien, una el president, una altra el secretari, i la tercera el caixer, i tant per posar-hi com per treure'n havien de reunir-se tots tres.
    En el segle XIX no hi havia cap banc ni caixa per portar diners a guardar, i segons la mentalitat de l'època el fer-ho com ho feien donava la garantia de la salvaguarda del capital de la mancomunitat (Vinyals, 1994: 359).

En la fitxa del registre d'entrada del Fons del Museu Municipal és anomenada com a caixa de cabdals.
    Fotos 1, 2 i 3: Autor - Propietat Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda.

La caixa de tres panys va ser comprada per la Germandat de Sant Isidre per a guardar els balanços anuals. En el segle XIX no hi havia cap banc ni caixa per portar diners a guardar, i segons la mentalitat de l'època el fer-ho com ho feien donava la garantia de la salvaguarda del capital de la mancomunitat

Llibres de registre del fons municipal del Museu.

VINYALS i ROVIRA, Fermí (1994). Història de Santa Perpètua de Mogoda. Des de la prehistòria als primers anys del segle XX. Santa Perpètua de Mogoda. Pàg. 359-360.