Placa 5è centenari de les municipalitats
Vilassar de Dalt

Maresme
    Plaça de la Vila
    A l costat de la rectoria

Patrimoni moble
    Element urbà
    XX
    Any
    terra
    Pla Especial Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt
    Ornamental
    Ajuntament de Vilassar de Dalt (Pl. de la Vila, 1 - 08339)
    Jordi Montlló Bolart

Plafó fet de rajoles (7 x 11cm) instal·lat a la paret de llevant de l'església, al costat d'una font i a prop de la rectoria, que representa la lectura del document conforme el poble s'allibera de les obligacions feudals enfront el senyor del castell de Sant Vicenç; i es llegeix el següent text:
    "A GUILLEM P. EROLES. SÍNDIC I NEGOCIADOR DEL PRIVILEGI REIAL DE 1480. A FAVOR DE LES UNIVERSITATS DE VILASSAR, PREMIA, CABRERA, ARGENTONA i MATARO//
    V CENTENARI, 31 DE JULIOL DE 1980 //
    INAUGURAT PER L'HONORABLE PRESIDENT DE LA GENERALITAT JORDI PUJOL. 20 DE JULIOL DE 1980"

S'instal·la dins els molts actes que es van fer a la comarca en el curs 80/81 per celebrar el V centenari de l'alliberament feudal dels pobles de la zona.
    La inauguració es fa el 20 de juliol de 1980 per part del President de la Generalitat Jordi Pujol i Solei.

AJUNTAMENT DE VILASSAR (1999). Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt.