Pineda dels Rocs d'en Boquet

Pla Especial Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt
    08213A002000110000JP
    Jordi Montlló Bolart

Pineda de pi pinyoner pura amb un sotabosc dominat per brolla, que ha anat evolucionant cap a un bosc mixt, on cada vegada predomina més l'alzina. Els pins dominen el vessant més inclinat i assolellat, mentre que l'alzina va ocupant progressivament les zones més obagues.

Aquest indret, de gran valor patrimonial per l'alta densitat de jaciments prehistòrics, conté uns amuntegaments granítics que han servit com a lloc d'enterrament en el període neolític final - calcolític. Alhora que també s'han convertit en lloc d'escalada massificat. Aquesta massificació està comportant un procés d'erosió del terreny i en conseqüència la desaparició de la vegetació arbustiva i herbàcia. Els possibles pins o alzines que creixen per tal de renovar aquest espai són constantment trepitjats impedint que la vegetació es regeneri espontàniament. L'aigua de pluja al no trobar res que la retingui, s'escorre per entremig dels blocs granítics descalçant progressivament la base de terra on s'aguanten.

AJUNTAMENT DE VILASSAR (1999). Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt.
    PARÉS, Eduard (2006). Arbres Monumentals de Catalunya. 18 anys des de la primera protecció. Ponència de la 2ª trobada d'Arbres Monumentals i Singulars. Alcalà d'Henares, 19-21 de 2005. Ed. Generalitat de Catalunya. Departament de Medi Ambient i Habitatge. Direcció General de Medi Natural. Barcelona.
    PHILIPS, Roger (1989). Los Arboles. Editorial Blume, S.A. Barcelona.