Pi de la Torre del Palanca
Ullastrell

Vallès Occidental
    Avinguda de la Verge de Montserrat, 25, 08231
    Situat a l'extrem sud-oest del nucli urbà de la població
    325 m

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    XX
    Ornamental
    Ref. Cad.: 2976101DF1927N
    Adriana Geladó Prat

Antic exemplar de pi blanc situat dins del jardí de la Torre del Palanca. L'arbre s'ubica molt a prop de la cantonada sud-oest de la casa, situada damunt d'un dels petits turonets que caracteritzen el municipi d'Ullastrell. Es tracta d'un gran exemplar de pi blanc que presenta un llarg tronc central i una gran copa sostinguda per un ampli brancatge, amb una circumferència aproximada d'uns 15 m. A la part superior del tronc s'observa un petit esboranc causat per l'antiga caiguda d'un llamp. L'exemplar està en molt bones condicions, cuidat i podat adequadament.

És força probable que l'exemplar sigui originari de la primera meitat del segle XX, de la mateixa manera que la casa d'estiueig a la que pertany. El pi és fàcilment observable des de qualsevol punt del municipi, esdevenint pràcticament una de les icones de la població.