Pg. de la Ribera, 66

Edifici
    Modernisme
    XX
    La façana de l'edifici evidencia una restauració recent que s'ajusta als criteris del Pla Especial
    Pla Especial, 361. 2006
    Productiu
    Ref. cad.: 62215DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'un edifici construït entre mitgeres estructurat en alçat en planta baixa i dos pisos, amb un pati interior i amb una única façana afrontada al Passeig de la Ribera. Respon a una tipologia propera a un llenguatge modernista. La façana de la segona planta està enretirada de la línia de façana formant una terrassa practicable. Disposa de dues obertures per planta, amb l'ample portal d'accés a l'interior de l'edifici situat a la part més occidental de la planta baixa. A la planta pis es disposa una balconera, a la qual menen dues obertures. La llosa de dita balconera, força motllurada al cantell, disposa de quatre mènsules decorades amb volutes i una barana de ferro de tècnica mixta; és a dir, barrots verticals simples de fosa combinats amb elements de ferro de forja representat figures geomètriques i motius florals situats a la zona de sòcol i sota del passamà, que també és de ferro laminat simple. Totes les obertures disposen d'uns emmarcaments fets a base d'unes faixes simples d'obra de maó, que sobresurten lleugerament de la línia de façana, en forma d'arc deprimit còncau. Al centre de dites faixes s'intercalen unes figures geomètriques (trapezis invertits imitant dovelles) que emmarquen uns petits esgrafiats amb motius florals. També es disposen de motius florals (esgrafiats) a la zona de timpà de les obertures de la planta primera. Situats a la zona del forjat de la primera planta, es poden observar quatre forats de ventilació del terrat a la catalana, fets amb gelosies ceràmiques el·líptiques i decorades amb motius florals. La barana de la terrassa del segon pis imita merlets amb la base en forma d'arc escarser invertit, entre els quals es disposa d'un reforç fet amb tub metàl·lic. A més, també disposa d'un remat en forma de faixa motllurada feta de pedra artificial. El revestiment de la façana és simple, fet a base d'un arrebossat senzill, sense que s'observin més elements decoratius que els descrits anteriorment.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 15, que inclou el tram més representatiu de les cases d'estiueig sitgetanes del primer quart del segle XX, amb abundants edificis modernistes i alguns exemples de construccions noucentistes.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)