Pg. de la Ribera, 65

XX
    Any
    c.1910
    La façana de l'edifici evidencia una restauració recent que s'ajusta als criteris del Pla Especial
    Pla Especial, 360. 2006
    Productiu
    Ref. cad.: 62215DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'un edifici construït entre mitgeres i organitzat en alçat en planta baixa i dos pisos, on la façana del segon pis està enretirada formant una terrassa. Amb trets característics del llenguatge modernista, disposa, a la planta baixa, tres obertures (una finestra flanquejada per dues portes d'accés a l'interior) amb llindes trilobulades emmarcades per una faixa simple d'arrebossat que sobresurt lleugerament de la línia de façana. A la planta pis, una balconada ocupa la totalitat de l'amplada de la façana, amb llosa motllurada al cantell i barana de ferro de fosa, amb barrots verticals amb esquemes geomètrico-florals i passamà senzill. Les dues obertures que menen a la balconada tenen una llinda recta però un emmarcament en forma de faixa motllurada simple (que sobresurt lleugerament de la línia de façana) en forma d'arc trilobulat que s'estén fins i tot pels brancals amb un relleu floral decoratiu a nivell d'imposta. Dins la zona del timpà s'insereixen uns esgrafiats amb motius florals. Damunt del lòbul central de les dues obertures hi ha uns petits relleus florals. A nivell del forjat del primer pis hi ha tres espiralls de ventilació del terrat a la catalana, formats per gelosies de pedra artificial el·líptiques decorades amb motius florals. El revestiment de la façana a nivell de la planta baixa és simple, fet amb un arrebossat senzill que contrasta amb el de la planta pis, el qual conté un esgrafiat amb motius florals i garlandes. Destaca el remat curvilini de la façana del segon pis, el qual forma un frontó ondulat al centre, dins del qual s'insereix un petit ull de bou.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 15, que inclou el tram més representatiu de les cases d'estiueig sitgetanes del primer quart del segle XX, amb abundants edificis modernistes i alguns exemples de construccions noucentistes.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)