Pedra Foradada de les Pungoles o dels Quatre Termes
Sant Pere de Vilamajor

Vallès Oriental
    Urbanització de Les Pungoles
    Per la pista que surt del carrer Matagalls, cal passar la casa i seguir uns metres en direcció sud.

Element arquitectònic
    Medieval
    XII
    Com totes les fites, en perill de furt.
    Científic
    Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor
    Virgínia Cepero González

Es tracta d'una fita de terme que fa de partició dels municipis actuals de Llinars del Vallès, Sant Pere de Vilamajor, Cànoves i Cardedeu.
    Podria tractar-se d'un menhir amb gravat tipus cruciforme. Segons referències orals, també presenta cassoletes en la cara no visible.

Les fites serveixen per a delimitar un terme o finca o bé per a marcar el recorregut d'una via, camí o carretera. És probable que derivin dels mil·liaris que els romans col·locaven a les seves vies i que mantenen una tradició medieval de separació de propietats i d'àmbits parroquials. La majoria de les fites del terme de Sant Pere de Vilamajor foren ubicades en període modern i contemporani (segles XVIII-XX), potser substituint a d'altres més antigues.

Segons Tomàs Balbey (1868-1954), la pedra, que servia de límit de les parròquies de Cardedeu i el Fou, surt esmentada en l'acte de consagració de la parròquia del Fou de l'any 1148, i en el capbreu dels drets que tenia el rei a Vilamajor de l'any 1281.

BALBEY i PARÈS, T. Recull de notes sobre prehistòria i història. Inèdit. Cardedeu: Museu Tomàs Balvey.
    HERRERO i BARÓ, H. (2015) "De Cardedeu a la Pedra Foradada de les Pungoles". D'aquí: la revista gratuïta de gent, racons i coses nostres, núm. 36 (febrer 2015). Sant Antoni de Vilamajor: Banchs de Comunicació, p. 18-21.