Pedra de can Gibert o can Tarragona
Palau-solità i Plegamans

Vallès Occidental
    Can Gibert (Sentmenat)
    A l'entrada de Can Tarragona o Can Gibert, masia pertanyent al Municipi de Sentmenat

Element arquitectònic
    Prehistòric
    Edats dels Metalls
    Catàleg de béns a protegir POUM (2015), nº 9.02. BPIM.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA.: 20205.
    Simbòlic
    08155A001000110001AL
    Joan Vicens Tarré/Michelle Bianco Barazarte

Monòlit rectangular de pedra no local (conglomerat del triàsic inferior -fàcies Buntsandstein-, amb nivells de granulometria més fina -microconglomerats i gresos-), que presenta seccions tant longitudinals com transversals rectangulars. Les dimensions màximes visibles són: 2,25 m per 1,85 m per 0,35 m; es desconeix l'alçada màxima total. Es troba a l'entrada de la masia de can Gibert o can Tarragona. Presenta unes característiques i una depressió de forma artificial en un dels seus costats, que fa pensar que podria tractar-se d'un menhir. Va ser trobat al bosc dels voltants i posteriorment transportat i col·locat com a fita davant de la masia.

Fotografies: Catàleg de béns a protegir, POUM (2015).

BERTRAN, J., BOSCH, J. i TENAS, M. (2011) "Els menhirs del Baix Vallès abans de la descoberta del menhir de Mollet". Monogràfic nº 26: Els menhirs del Baix Vallès. Mollet: Editorial Centre d'Estudis Molletans.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (2009) Inventari del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya (Palau-solità i Plegamans).
    ROIG BUXÓ, J. (ARRAGO S.L.) (2011) Catàleg de protecció del patrimoni arquitectònic i arqueològic. POUM. Palau-solità i Plegamans: Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
    VENTURA, Ll. (1985) El Meu Poble. Caldes de Montbui: Caligraf.