Peces de Manuel Rodríguez i Suñé

Obert
    Científic
    Virgínia Cepero González

Manuel Rodríguez i Suñé (1924-1990) va estudiar solfeig i teoria al Conservatori del Liceu de Barcelona, i va completar la seva formació amb els mestres M. Ramírez, M. Palanca, E. Roncal i Moreno Volpini.
    Va ser director i instrumentista de diferents agrupacions musicals, com les cobles Creació de la Seu d'Urgell, Angelets de Sant Hipòlit de Voltregà, Els Font de Manlleu, i la Catalònia de Granollers. Tanmateix va ser instrumentista d'acordió, i en va rebre diverses distincions.
    En el camp compositiu va treballar diferents gèneres, especialment els relacionats amb la dansa i els balls de festa.
    És autor d'un extens repertori, entre el que destaquen les peces compostes per als caramellaires de Sant Julià "Dolçament" (sardana), "Vals de Caramelles" (vals), "Cecília" (sardana), "Terra endins" i "Quatre-cents anys"(1989, sardana).

CARRERA, A. [et al.] (1990). Les caramelles del Roser de Sant Julià de Vilatorta. Sant Julià de Vilatorta: Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta i Caramelles del Roser, p. 105.