Panteó d'Antoni Jané i família Vilafranca del Penedès

Alt Penedès
    Cementiri municipal (Carretera de Vilafranca a Guardiola - B-2127)

Element arquitectònic
    Historicista
    XX
    1922
    Santiago Güell i Grau
    Legal
    Pla Especial i Catàleg del Patrimoni 1988 (BCIL)
    Ref. cad.: 13301CF9718N
    Jordi Montlló Bolart

Panteó de planta quadrada amb contraforts als angles i un absis posterior de cinc trams. Hi ha un sarcòfag a l'exterior dels dos laterals. El cimbori és octogonal amb finestres ogivals, acabat interiorment en cúpula i externament amb pinacles i creu.
    A la façana principal, hi trobem la porta d'accés adintellada, al damunt hi ha una arquivolta apuntada amb timpà on s'hi representa, en relleu, el tema de l'ascensió de Crist. Al seu damunt s'hi observa una rosassa esculpida amb la imatge del Pare etern.
    A l'interior hi ha un altar, un sant Crist i àngels i un arc triomfal apuntat i esgrafiats.

MAS i PERERA, Pere (1932). Vilafranca del Penedès. Editorial Barcino.
    PLANAS, Mossèn Josep (Pvre.) (1948). Antics convents, esglésies i capelles de Vilafranca. Artes gráficas. Vilafranca del Penedès.
    ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan (1986). L'Alt Penedès, dins l'Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya, vol. 2. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Barcelona, pp. 208-248.
    ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan i altres (1986). Pla especial i catàleg del patrimoni històric, artístic i ambiental de Vilafranca del Penedès. Inèdit.
    ROSSELLÓ, Joan et alii (1992). Vilafranca del Penedès a través de la seva arquitectura. La ciutat que ens ha arribat. Ajuntament de Vilafranca i Caixa Penedès.
    VALLS PEDROL, Jordi. Coord. (2004). El cementiri de Vilafranca del Penedès. Edició de l'autor. Vilafranca del Penedès.