Nau industrial de Vilapou (ca l'Isard, antiga CATEX) Olesa de Montserrat

Baix Llobregat
    Polígon industrial de can Singla.
    Passat el km. 1 de la ctra. BV-1201, al polígon de can Singla

Edifici
    XIX
    Façanes i coberta força deteriorades.
    Legal
    Pla Especial de Protecció d'Olesa de M (14/06/94)
    Sí: IPIC 11.213.143
    Restringit
    Productiu
    Ajuntament d'Olesa de Montserrat. Pl. Fèlix Figueras Aragay, s/n
    Jordi Piñero Subirana

Nau industrial d'una antiga fàbrica tèxtil que actualment ha quedat pràcticament adossada a altres naus de construcció moderna, dins d'un polígon industrial. L'edificació està formada per una estructura de gelosies de formigó, de forma corba. Un dels elements més interessants és la coberta: formada entre les gelosies amb una mena de voltes de doblat de rajola que es deixen veure tant a l'interior com a l'exterior. Entre gelosies s'obren uns finestrals allargats al llarg de tot el perímetre. En la part central la coberta té un lluernari central, a un nivell lleugerament més alt, també cobert amb volta de rajola i amb obertures zenitals en el perímetre. Es tracta d'un tipus de coberta industrial que es repeteix en altres fàbriques antigues de la zona, sobretot dels anys 1920 i 1930. L'interior s'utilitza actualment per a treballs industrials.

Accés restringit per una tanca
    Aquest element és denominat en el Catàleg del Patrimoni d'Olesa "Nau industrial de Vilapou (antiga CATEX).

Aquesta fàbrica va ser fundada al final del segle XIX pels empresaris Belil i Targarona, i era dedicada integrament als acabats de les manufactures de llana i cotó. Pels volts dels anys 1920 la fàbrica passà a mans de l'empresa Isard, i més tard es convertí en "S.A. Manufacturas Téxtiles". De 1956 a 1981 s'anomenà Càtex-Vilapou. Va acabar amb uns resultats molt negatius, per la qual cosa el 1981 es constituí la Societat Anònima Laboral "Manufactura Téxtil Vilapou Sal", que el 1995 aturà la seva activitat.

GONZÁLEZ BASCHWITZ, José; OBRADORS, Xavier (2006). Pla Especial de Protecció i Catàleg del Patrimoni Arquitectònic d'Olesa de Montserrat. Ajuntament d'Olesa de Montserrat. Fitxa B-09
    MARTÍNEZ NOGAREDA, E (2000). L'Abans. Olesa de Montserrat. Recull gràfic. 1875-1965. Ed. Efadós