Mural de la Plaça de la Germandat

XXI
    Alumnes d 4t d'ESO de l'Institut de Matadepera
    Simbòlic
    Ajuntament de Matadepera (Plaça de l’Ajuntament, 1 – 08230 – Matadepera)
    Jordi Montlló Bolart

Mural policromat, situat a la Plaça de la Germandat de Sant Sebastià. Està realitzat sobre un suport movible. Sota el títol “ La Natura viu, quan la matèria es descompon” s’hi diferencien dos missatges a partir d’una figura central representada de dues maneres. A mà esquerra, un paisatge  verge, sense contaminants ni contaminació. La Mare Naturalesa, amb els ulls tancats deixa fluir a través dels seus cabells l’energia cap a la Terra. A mà dreta, un paisatge de desolació, la Terra empobrida, els arbres morts i les deixalles procedents del reciclatge orgànic desaprofitades. La Mare Naturalesa, representada amb un crani, que representa la mort del planeta Terra.

En el marc de la campanya “Excuses o recicles?” que organitzà el Consorci de Gestió de Residus del Vallès Occidental amb el suport de diferents organismes, el 23 de novembre de 2018, es convocà a la Plaça de la Germandat de Sant Sebastià un festival de Pintura i Art Urbà sota el lema “Pel reciclatge de la matèria orgànica”. #ExcusesoSepares, que va culminar amb la instal·lació del mural realitzat pels alumnes de 4rt d’ESO de l’optativa de visual i plàstica de l’Institut de Matadepera. En el mural hi col·laboraren els artistes de Majara Studio a partir d’un disseny treballat a classe.