Monument en memòria de Pere Dot

Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat - 0216901DF2801E
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Ramon Cuello és l'autor del bust de Pere Dot situat a la plaça homònima
    Està format per un cos de pedra de Montserrat de 3.30 metres d'alçada, que simbolitza el cor de Catalunya. Al centre, hi ha un medalló amb el perfil de Dot. I el cos vertical suporta un altre fos en bronze de 3.40 metres de certa estructura geomètrica que conté les quatre barres, l'escut de Sant Feliu i dos relleus. Un d'ells suporta sis figures i l'altre, vuit. En el seu conjunt formen unes escenes d'exaltació de la rosa. S'hi pot llegir la inscripció "Sant Feliu de Llobregat a Pere Dot, creador de moltes roses".

A principis del segle XX, Sant Feliu va començar a créixer a banda i banda del recinte que comunicava la plaça de la Vila amb els carrers de Falguera i de Joan Maragall. La rambla de la Marquesa de Castellbell es va desenvolupar durant els anys trenta i va suposar un nou eix el qual es va anar urbanitzant fins crear un nou barri els anys cinquanta: el barri de can Calders.

"Monumento a Pere Dot". Butlletí d'informació municipal i ciutadana. Núm. 252. (Sant Feliu de llobregat, juny 1979). P. 12