Monument a Victoriano Oliveras de la Riva
Sant Hipòlit de Voltregà

Osona
    Passatge Victorià Oliveras de la Riva, s/n
    Al bell mig del complex esportiu, davant de la Pista (actualment coberta)

Patrimoni moble
    Element urbà
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà
    Adriana Geladó Prat

Monument aïllat format per dues grans peces rectangulars adossades i i revestides amb planxes de marbre blanc, una disposada en horitzontal i l'altre en vertical. L'estructura es troba assentada damunt d'un sòcol de formigó i compta amb un basament de més amplada que la resta del conjunt. La peça horitzontal, amb el frontal orientat a migdia, presenta un medalló central amb el bust de l'homenatjat de perfil i la següent inscripció encastada al parament amb lletres metàl·liques: "A DON VICTORIANO / OLIVERAS / DE LA RIVA / 1909-1973 / FUNDADOR DEL CLUB PATI VOLTREGA". Pel que fa a la peça vertical, disposada a mode de pilar i de més alçada que l'anterior, està coronada amb una escultura de ferro amb els cinc anells olímpics. A la part superior de la cara frontal hi ha la insígnia d'Indústries Riva, mentre que al lateral hi ha una placa metàl·lica gravada amb la següent inscripció. "ELS AJUNTAMENTS DE / SANT HIPÒLIT DE VOLTREGÀ I / LES MASIES DE VOLTREGÀ, / EN MOTIU DEL 50e. ANIVERSARI DE / LA FUNDACIÓ DEL CLUB PATÍ VOLTREGÀ. / 17/12/2006".
    El monument es situa al bell mig del complex, al costat del caminet que dóna accés al recinte des de la banda de ponent, i compta amb un petit parterre enjardinat davant seu.

Aquest monument està dedicat a Victoriano Oliveras de la Riva, fundador del Club Patí Voltregà l'any 1955 i promotor del complex esportiu on desenvolupa la seva activitat, construït entre els anys 1955 i 1959. Nascut a Barcelona l'any 1909, la seva família era propietària de l'empresa Indústries Riva, una fàbrica tèxtil situada al costat del riu Ter, en terme de les Masies de Voltregà però molt propera a Sant Hipòlit (de fet, els terrenys on es construí el complex eren propietat del sr. Oliveras). Segons les informacions obtingudes, el monument va ser aixecat poc després de la seva mort l'any 1973. La placa situada en un dels laterals és un homenatge de la població del Voltreganès als 50 anys de la fundació del club.

CASAS TRABAL, Pere (2006). Club Patí Voltregà. 50 anys teixint la vida d'un poble. Vic: Eumo Editorial, Fundació Club Patí Voltregà.
    SERVEIS TÈCNICS MUNICIPALS (2019). "Catàleg de béns a protegir". Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sant Hipòlit de Voltregà. Document per a l'aprovació definitiva, setembre 2019. Codi identificador: 30.07.EA.