Monument a Rafael Casanova
Santa Maria d'Oló

Moianès
    Plaça de l'Església. Nucli antic d'Oló (Dalt del Poble)

419854
    Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Josep Molist i Molas (escultor)
    Obert
    Simbòlic
    Ajuntament de Santa Maria d'Oló
    Jordi Piñero Subirana

Monument dedicat a Rafael Casanova que està format per una escultura de bronze situada a la Plaça de l'Església. El conjunt escultòric consta de tres figures. Una representa la imatge més coneguda de Rafael Casanova portant la bandera de Santa Eulàlia, i al seu costat hi ha dos joves amb barretina que representen la gent del poble. Un d'ells porta una arma. L'escultura reposa sobre diferents blocs de marbre de color rosat. Té una placa amb la següent inscripció: "Oló a Rafael Casanova. 11 de setembre 2010".
    Aquest monument fou encarregat pels volts de 1998 per l'Ajuntament a l'artista del Moianès Josep Molist i Molas. També va comptar amb una aportació de l'Associació Castell d'Oló. Degut a un canvi en el govern municipal l'obra es va mantenir en un magatzem fins que l'11 de setembre de 2010 fou col·locada a la Plaça de l'Església.