Monument a l'Onze de Setembre
Sant Vicenç de Castellet

Bages
    Plaça de l'Onze de Setembre. 08295 SANT VICENÇ DE CASTELLET
    A la plaça de l'Onze de Setembre situada a prop de la zona esportiva.

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Neus Serra. Inscripció de Jordi Carbonell.
    Obert
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet, Plaça de l'Ajuntament, 10. 08295 SANT VICENÇ DE CASTELLET
    María del Agua Cortés Elía. / OPC

El monument es troba ubicat a sobre l'escenari de la mateixa plaça col·locat en direcció mirant a montserrat. La font de la plaça es va modificar el 2012. Està format per una base de pedra que forma les quatre barres amb la inscripció "Onze de setembre" repartida entre les barres verticals. Sobre la pedra hi ha un bust de bronze que representa una imatge femenina amb el braç alçat com a símbol de lluita i de llibertat. A un lateral de la pedra hi ha la inscripció: 11-9-1714, 11-9-1995.

El monument va ser inaugurat l'any 1995, amb la diada de l'onze de setembre. El setembre de 2003 es va posar una placa amb un escrit de Jordi Carbonell on hi diu: "Onze de Setembre. Sant Vicenç clama amb pedra la llibertat de la nació catalana". La col·locació d'aquesta placa va creat una mica de polèmica ja que en el moment de la seva inauguració es va acordar deixar el projecte original, obra de Neus Serra, tal i com estava, sense placa. Però, el nou equip de govern va decidir afegir aquesta placa amb aquest escrit cosa que ha fet que alguns membres de l'oposició estiguessin en desacord.

Breny nº 290, setembre 2003.