Mola del molí de la Fonteta
Sant Feliu de Codines

Vallès Oriental
    C. de la Fonteta

Patrimoni moble
    Element urbà
    Simbòlic
    Ajuntament de Sant Feliu de Codines. Pl. Josep Umbert Ventura, 2 / Diversos propietaris
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Mola encastada a la vorera del carrer de la Fonteta, que procedeix del molí del mateix nom i del qual n'és el darrer testimoni.

Presenta el característic estriat, i el forat central està tapat amb formigó, de manera que queda integrada amb el paviment de la vorera. Està situada davant d'un portal d'arc de mig punt que constitueix una entrada i on hi consta gravat "la Fonteta".

El molí de la Fonteta era un molí fariner construït a la confluència dels torrents del Tura i de l'Escletxa. També conegut com el molí de la Roca per la orografia del lloc, els darrers vestigis del mateix van desaparèixer fa poc.

Els últims propietaris en van ser la família Umbert, qui hi va edificar la fàbrica tèxtil. Va estar en funcionament fins a la dècada de 1940, i en fou l'últim moliner l'Andreu Picanyol de Can Rossic.

- GARCIA-PEY, E. (2006). Toponomàstica de Sant Feliu de Codines: Noms de llocs i de cases. Sant Feliu de Codines: Ajuntament de Sant Feliu de Codines.