Masia de La Salle; Can Jacques

XIX
    Any
    Dolent
    Actualment s'està rehabilitant per ubicar-hi un parvulari
    BCIL
    BCIL (Pla d'Ordenació Urbanística Municipal. Text refós 2010)
    Hermanos de La Salle (Abat Oliba, 17; Premià de Mar)
    Jordi Montlló Bolart

Edifici als quatre vents de planta rectangular amb un cos central amb una crugia central paral·lela a la façana; i, en origen dues naus laterals que la reforma present han substituït. El cos central consta de planta baixa i dos pisos amb la coberta plana practicable a modus de terrat, amb el volum d'escala. Mentre que les naus laterals eren de planta única i coberta plana. La façana principal, orientada a migdia, es genera a partir d'una composició simètrica a partir de tres eixos de verticalitat en el cos central, que es defineix en planta baixa amb la porta d'accés i dues finestres laterals amb llinda. Dues portes d'arc rebaixat donaven accés a les naus laterals. A la planta pis, hi ha un balcó amb barana de ferro i obertura amb llinda i dues finestres laterals. En la segona planta, hi ha tres grups de dobles finestres. Cornisa actuant d'ampit de terrat pla.

El 26 de setembre de 1906 arriben tres Germans a Premià de Mar i compren una parcel·la per construir-hi un edifici (escriptura datada el 18 d'octubre). El 21 de juliol de 1908 s'inaugura el Noviciat amb 27 aspirants belgues acompanyats pel Sant Miquel Febres Cordero. Els plànols estan datats l'any 1907 i són obra de l'arquitecte Bonaventura Bassegoda i Amigó i el Germà Geraldus. Abans de disposar d'aquest nou edifici es van instal·lar en aquesta casa, que sembla que el seu constructor era un francès, per això es coneixia com a Can Jacques. Els Germans van haver de fugir tant durant la Setmana Tràgica (1909) com durant la Guerra Civil (1936-39), però l'edifici no patí cap desperfecte greu.

BATLLE, Enric i ROIG, Joan (2001). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic, ambiental i històric. Ajuntament de Premià de Mar. TRAÏD GALLEGO, Xavier (1999). Premià de Mar ...viu la mar de coses. Ed. El Clavell i Ajuntament de Premià de Mar. Premià de Mar.