Mas del Puig de Montombra

En procés d'enrunament.
    Sense ús
    Xavier Esteve i Gràcia

Masia que està assentada al coll entre dos turons. Dins de l'àmbit de la sud-oest, sobre terreny rocallós amb poca vegetació. Al sud hi ha unes rompudes plantades amb vinyes noves. Situat a tocar del terme municipal d'Avinyonet del Penedès.
    L'estat de degradació és molt avançat. No conserva cap coberta i les parets estan gairebé enrunades. Construïda amb la tècnica de la mamposteria, era una gran casa amb tota mena d'annexes i de corrals. Tenia una cisterna i un pou adjunt.

El primer esment d'aquest mas és de l'any 1758, com a 'Casa Puig de Monombre', propietat de Josep Torrents d'Avinyonet. L'any 1900 que en el cens ja es va anomenar 'Mas de Puig de Mont Ombra'. En el cens de 1960 ja no hi vivia ningú. Poc després tota la casa quedà enrunada.

Pla especial del catàleg de masies, cases rurals i altres construccions del terme d'Olivella. Text refós. 2016. Olivella: Ajuntament d'Olivella.
    CARBONELL, V. (1990). Apunts de la història d'Olivella. Quaderns de cultura local VI. Vilafranca del Penedès: Institut d'Estudis Penedesencs.
    CARBONELL, V. (2004). Noms de lloc d'Olivella. Corpus de toponímia penedesenca, vol. 3 Grup d'Estudis Toponímics. Vilafranca del Penedès: Institut d'Estudis Penedesencs.