Magatzem de Magí Figueres i Galofré

Any
    1904
    Santiago Güell i Grau
    Pla Especial i Catàleg del Patrimoni 1988 (BCIL)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si:IPA 4945
    Productiu
    Ref. cad.: 13318CF9718S
    Jordi Montlló Bolart

Edifici de planta quadrada de planta baixa. Façana principal composada sobre tres eixos verticals. Els portals són d'arc carpanell de dos punts, amb sòcol i amb emmarcats curvilinis i clau de pedra. El coronament és amb cornisa de pedra de formes curvilínies i acabaments florals, format per baranes de ferro coincidents amb els portals i matxons massissos.

El que en origen era terrat, s'ha convertit en una ampliació de l'habitatge posterior.

L'any 1904 es va presentar la sol·licitud d'obres per la construcció d'uns magatzems per en Magí Figueras i Galofré segons projecte de l'arquitecte Santiago Güell i Grau. Fou construïda en el jardí de la casa del carrer del Ball del mateix propietari. Aquesta casa és una obra de l'any 1884 del mestre d'obres Josep Inglada i Estrada.

MALLART i RAVENTÓS, M.L. (1982). Santiago Güell i Grau, arquitecte vilafranquí, la seva obra 1892/1920. Museu de Vilafranca, Ponència de Cultura de l'Ajuntament de Vilafranca.
    ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan (1982). Vilafranca del Penedès, dins l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Barcelona.
    ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan (1986). L'Alt Penedès, dins l'Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya, vol. 2. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Barcelona, pp. 208-248.
    ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan i altres (1986). Pla especial i catàleg del patrimoni històric, artístic i ambiental de Vilafranca del Penedès. Inèdit.
    ROSSELLÓ, Joan et alii (1992). Vilafranca del Penedès a través de la seva arquitectura. La ciutat que ens ha arribat. Ajuntament de Vilafranca i Caixa Penedès.