Llinda de Ca la Bet

Barroc
    Popular
    XVII
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Estructural
    7836212DG1273N0001XJ
    Sara Simon Vilardaga

Es tracta d'una llinda situada a la planta baixa, coronant la porta d'entrada a la casa, es correspon amb una peça rectangular monolítica amb l'angle inferior treballat al biaix. Compta amb la inscripció «AN 1673» i, al centre de la data, el dibuix gravat d'unes tisores obertes.
    La presència d'aquest objecte a la llinda porta a pensar que en aquesta casa havia hagut un sastre; de fet, a més del nom del carrer del sastre, on hi ha ubicada la casa, consta que antigament també s'anomenava així la casa.

L'edifici també consta escrit com a Ca l'Avet.

La pròpia referència de la llinda porta a pensar que la casa pot ser originària de finals del segle XVII, tot i que en l'actualitat s'hi ha dut a terme una reforma important.

-PERARNAU I LLORENS, J.; PIÑERO I SUBIRANA, J. (1993): Monistrol de Calders. La seva història i el seu patrimoni. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.