Llegenda de la Creu de la Quera Avinyó

Modern
    font: Atil·là Herms
    Regular
    S'ha preservat entre les generacions més antigues però córre el perill de desaparèixer sinó es promou.
    Obert
    Simbòlic
    Marc Cucurella Pinilla

Llegenda referent a un costum popular lligat a la superstició i la geografia del terreny. La carretera que va d'Avinyó a St. Feliu Sasserra, a uns sis quilòmetres i mig d'Avinyó passa per una collada en la que s'encreua el camí d'Els Andreus a la Rovira i que s'anomena La Creu de la Quera. Aquesta collada és deserta i apartada de tota masia i de nits es torna un lloc feréstec. Això feia que antigament es cregués aquest lloc com de reunió de bruixes i expliquen que entre altres coses un dia algú passant per allà veié un cove de gats que volava sol. Per això hi feren una creu al marge del camí per allunyar els mals esperits. Diu que des de temps immemorial hi ha qui ha vist la creu marcada al marge i que, encara que plogui i la creu desaparegui, sempre hi torna a aparèixer, per tant el marge mai està sense la creu.

- HERMS, Atilà (1965-1971). "Velles tradicions nostres" a Avinyó. Avinyó.