Lledonar de can Magí de Viladés

A redós de can Magí de Viladés

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Arbre d'interès local, O-10.
    Ornamental
    08142A001000200000HE
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Lledoner, Celtis australis, de 6,5 m d'alçada i 10 m de diàmetre de capçada. El tronc de
    3,4 m de diàmetre, es ramifica a 1,4 m de terra en tres branques.

Descripció extreta de la fitxa de l' Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental d'Òdena, Diputació de Barcelona, Servei del Patrimoni Local i Ajuntament d'Òdena. Barcelona, 2013.

L'edat aproximada és d'entre cent cinquanta i dos-cents cinquanta anys, segons els veïns
    de Can Magí de Viladés. L'arbre va sobreviure al gran incendi que va cremar gran part del municipi l'estiu de 1986, i gràcies a la cura dels propietaris, les nevades més fortes dels darrers anys no li han provocat gaires danys. També s'ocupen d'una poda sistemàtica i molt ben realitzada.
    Antigament les branques s'utilitzaven per fer forques i altres eines del camp.

AJUNTAMENT D'ÒDENA (2007): Arbres d'interès local. Ajuntament d'Òdena, Òdena