La lluita del Fènix amb el crepuscle Calaf

Anoia
Ctra. de Sant Martí
En una zona enjardinada a les afores de Calaf, direcció a Sant Martí.

4620530
Patrimoni moble
Element urbà
XX
André Martus
Ornamental
Ajuntament de Calaf
Jordi Seró i Ferrer. IN SITU Patrimoni i Turisme

Escultura construïda en ferro, d'uns 4 mts. d'alçada. Ret homenatge al mite de l'au Fènix, símbol de l'eterna resurrecció. Coronada per un niu d'au, recull les inquietuds de l'autor sobre el mite de l'etern retorn i representa la fe esperançadora de qualsevol individu en un món espiritualment empobrit.

Escultura guanyadora del 1r Premi a la 1a Trobada Internacional d'Escultors (Calaf, 1993). La Trobada Internacional d'Escultors fou una trobada d'escultors que es va celebrar a Calaf entre els anys 1993 i 1996. De totes les escultures presentades a concurs, un jurat seleccionava les guanyadores, les quals s'inserien en la ciutat i passaven a formar part del teixit urbà de la vila. Durant el mes de juliol, escultors originaris de diversos països d'arreu d'Europa i del món instal·laven els seus tallers a la vila i desenvolupaven la seva obra. Les Trobades d'Escultors dotaren Calaf d'una nova imatge urbanística, ompliren d'art contemporani diversos indrets, augmentaren el patrimoni cultural del poble i, a la vegada, s'integraren d'una manera estudiada en l'urbanisme.

Trobada internacional d'escultors : 1993-1996 (1999). Calaf : Ajuntament de Calaf, p. 44-45.