La Casa de La Serra

Residencial
    Ref. Cad. :7277010DG0477N0001TF
    Rosa Serra Rotés i Jordi Piñero

Construcció de planta quadrada destinada a habitatges, amb baixos i dues plantes, coberta a dues vessants i amb una torratxa central que il·lumina l'escala d'accés. Amb tres façanes, les principals al carrer Llobregat i a la Plaça de la Creu, amb ordenades obertures, totes amb balcons de ferro forjat, col·locades de manera simètrica; la façana de ponent es amb eixides d'arc de mig punt

Des de finals del s.XIX que es comencen a configurar els carrers Major i Llobregat a partir del punt central que es la Plaça de la Creu, a partir de la parcel·lació en patis que van fer dues masies del terme, la de la Serra de Cap de Costa, al sector del Carrer Llobregat, i la de la Sala, al sector del carrer Major. Els amos de la Serra es van construir una gran casa al nuccli central del poble que creixia als seus peus i en els seus terrenys, una casa que durant anys fou la més elegant del nou poble.

GALERA, S., OLLER, J., RIERA, M.A. , SERRA, R. (1986). Els Hospitalers al Berguedà a l'època moderna, L'EROL núm, 15.
    SERRA, R. (1982). Aproximació a la història de Puig-reig, Manresa
    Francesc SERRA: "La Serra de Capdecosta: genealogia d'una família berguedana", a L'EROL núm. 80, Berga 2004.
    VV.AA. (1994). Inventaridel Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. El Berguedà, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
    SERRA, R (2010). La masia de la Serra de Cap de Costa; apunts històrics (inèdit)
    AADD. (2011). Pla d'ordenació urbanística municipal. Catàleg del patrimoni arquitectònic, històric i artístic. Ajuntament de Puig-reig. Fitxa a.2