Jardí de les Palmeres, Parc de les Palmeres
Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
    Part alta del nucli urbà
    Entre els carrers Raval i del Carme

1.92034
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Neoclàssic
    Romàntic
    XX
    Josep M. Riera (rehabilitació)
    Catàleg Municipal, 2005, núm. 63
    Lúdic
    Ajuntament de Corbera de Llobregat. C/ la Pau, 5. Corbera de Llobregat
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Jardí urbà o parc amb característiques entre clàssic i romàntic. Disposa de tres accessos: pel carrer Raval, pel carrer del Carme i per la prolongació del carrer del Carme. Té un considerable desnivell que se salva mitjançant camins en pendent. Conté un mirador format per un espai circular amb baranes i columnes dòriques que sostenen una cúpula revestida de teules de ceràmica esmaltada. També té un petit escenari que permet la celebració de diferents tipus d'espectacles, i un espai habilitat pels jocs infantils. Hi ha abundant vegetació, amb les següents espècies: palmeres (phoenix canariensis, phoenix dactilifera, washingtonia filifera), coníferes (abies masjoarmi, cedre de l'Himàlaia o cedrus deodara, cupressus maccrocarpa, xiprer de lambert, pinus pinea, taxus baccata), fulla persistent (eucaliptus globulus, quercus ilex, ilex aquifolium) i fulla caduca (acer negundo, alnus glutinosa, catalpa bignonioides, cercis siliquastemun), entre d'altres.

Abans de ser municipals, els jardins pertanyien a la finca coneguda com a cal Suís, de manera que antigament havien estat denominats com a «Jardins de Cal Suís». El 1986 l'Ajuntament de Corbera va comprar els terrenys, la casa va ser enderrocada a causa d'un expedient de ruïna i es va acabar d'eliminar totalment mitjançant l'execució del projecte d'urbanització el 1988. El 1987 van ser inaugurats els jardins rehabilitats i munipalitzats. Es conserven diferents elements ornamentals provinents de l'antiga finca.

RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.