Jaciment paleontològic de Vilanova del Camí

Patrimoni natural
    Jaciment paleontològic
    Paleògen
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (C.A.12816)
    Sense ús
    Diversos propietaris
    Miquel Gea Bullich

El jaciment ocupa pràcticament tota la superfície del municipi, si bé la fitxa de la Generalitat de Catalunya especifica que el jaciment es troba "als voltants del poble". Es tracta d'un jaciment de tipus marí corresponent al Període Paleogen, dins la sèrie de l'Eocè i, en concret, dins d'aquest últim, de l'estatge Bartonià, de fa entre 40,2 i 37,2 milions d'anys. Geològicament està format per una alternança de margues blaves i calcàries. L'associació faunística d'aquest nivell és l'Harpatocarcinus punctulatus, un cranc de la família dels artròpodes, subfamília dels crustacis, classe Malacostraca, ordre dels decàpodes i grup dels Brachyura i de la família dels Xanthidae.

Coordenades aleatòries dins del terme municipal de Vilanova del Camí. La fitxa corresponent de la Generalitat de Catalunya (número 12816) és part de l'Inventari del Patrimoni Cultural Immoble. Patrimoni Paleontològic.

GÓMEZ-ÁLBA, Julio (1989). "Decàpodes fòssils d'Espanya (Decapoda, Cretaci-Plistocè) Conservats al Museu de Geologia de Barcelona". Museu de Geologia. Catàleg de col·leccions. 1. VIA, Lluís (1969) .Crustáceos decápodos del eoceno español. Pirineos, 91/94: Pàg. 1-479.