Jaciment de can Serra / Punt 572 via FGC Rubí

Vallès Occidental
Via dels FGC, 08191-RUBÍ
Terrassa sobre la riba dreta de la riera de Rubí

Jaciment arqueològic
Antic
Ibèric
Regular
Per la seva pròpia natura de patrimoni que es troba sota terra presenta un alt grau de fragilitat davant els projectes urbanístics, així com un alt grau d'incertesa en la valoració de les restes abans de ser exhumades, ja que la seva configuració pot variar molt en molt poc espai.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Plaça Catalunya, BARCELONA i altres
Juana Maria Huélamo - ARQUEOCIÈNCIA

Aquest jaciment es visible al marge d'un tall artificial fet en el moment de la construcció de la línia de FFCC de la Generalitat Rubí - Terrassa, concretament al km 12, entre els pal identificats amb els números 572 i 573. Com a restes significatives s'observa una filada de grans pedres (gresos i quarsos) sense cap tipus de cimentació visible que podrien correspondre a l'angle d'una construcció. S'aprecien, així mateix, restes de ceràmiques comunes i àmfores ibèriques al tall dins un estrat que cau cap el Sud. (MORO, 1990). També es pot observar una estructura piriforme, però sembla moderna.

Jaciment localitzat per F. Margenat (MORO, 1990).

MORO I GARCÍA, Antonio (1990) Catàleg de restes arqueològiques i zones d'interès geològic del terme municipal de Rubí, Rubí, document mecanografiat, Centre d'Estudis Rubinencs - Ajuntament de Rubí.