Imatge de la Verge de Montserrat

Ornamental
    Ajuntament de Montgat
    Marta Lloret Blackburn

Escultura tallada en pedra de la Mare de Déu de Montserrat. La imatge de la verge presenta la iconografia clàssica, asseguda en un tron amb una esfera a la mà i l'Infant a la falda amb postura de benedicció. Es troba situada sobre una base cúbica de pedra.

Prop de la Verge hi ha un cartell on hi consta: " Mare de Déu de Montserrat i capitell de pedra del Monestir cartoixà de Santa Maria de Benifassar. Donació de la Joventut Aspirantat Sant Jordi i de la Comunitat cartoixana al poble de Montgat. Montgat, 25 de gener de 2003".

L'associació Joventut Aspirantat Sant Jordi va néixer el 1962 gràcies a la iniciativa del badaloní Eudald Núñez i Parra. Durant gairebé deu anys va organitzar a Montgat unes colònies d'estiu al poble d'Alcanar, al Montsià. Més endavant, la imatge de la Mare de Déu de Montserrat que hi havia a l'entrada del poble de les terres de l'Ebre va ser duplicada després de quedar malmesa la original. Una de les rèpliques va ser donada a Núñez, qui la va cedir al municipi de Montgat. L'any 2001 els pobles de Badalona i Montgat es van agermanar amb el d'Alcanar i l'Eudald Núñez va rebre el títol de Fill Adoptiu d'Alcanar. Els antics membres de la Joventut Aspirantat Sant Jordi van promoure que el 2005 també fos nomenat Fill Adoptiu de Montgat.