Grafit Polidor Passeig de La Pollancreda

Any
    Zosen i "El Pez"
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Adrià de Besòs (Plaça de la Vila,12 - 08930)
    Jordi Montlló Bolart

Mural pintat a la façana occidental de l'antiga fàbrica Polydor, realitzat a quatre mans per Zosen i "El Pez". Es tracta d'un mural acolorit on es reconeixen figures locals molt conegudes relacionades amb la festa major en un retrat que sincretitza el seu estil a les figures de les festes. Com diuen en una entrevista: "De esta manera, pueden estar presentes en la señalada fiesta y dejarse ver por todos los visitantes que entran en la ciudad por esa vía". Les figures pintades són al·legories d'elements de la cultura popular como la Tronada, els castellers o els capgrossos de la ciutat.

Zosen (Argentina, 1978) és el nom artístic del muralista fill de pare argentí i mare basca. Van arribar a Sant Adrià l'any 1980, quan ell tenia 12 anys. Va començar fent tags i grafits en llocs no permesos i col·leccionant multes: "Si tienes que empezar a pedir permisos, se pierde la magia". Valora per sobre de tot la llibertat: "Me domesticarían si me dijeran lo que tengo que pintar. Son facetas diferentes. Expongo, sí, sobre todo en el extranjero, pero se vende lo que se vende. Compagino con clases. Yo no quiero propiedades ni especular con ello; quiero mi libertad. Quién sabe si algún día me iré a otro lugar. Me gusta el concepto de nómada urbano".

Inaugurat durant la festa major de 2016.