Goigs de Sant Narcís del Mas Jordà
Jorba

Anoia
    A l'ermita de Sant Narcís.
    Mas Jordà

Patrimoni immaterial
    Música i dansa
    Modern
    XVII, XX
    Any
    1867, 1947
    L'escolapi P. Rafael Oliver
    La seva publicació en garanteix la conservació, però desconeixem si encara es canten.
    Obert
    Religiós
    Cristina Belmonte (iPAT Serveis Culturals)

Goigs amb el títol "Goigs a la llaor del gloriós Sant Narcís bisbe i màrtir de Girona, patró del Mas Jordà a Jorba, Bisbat de Vic". La capçalera o títol es situada al centre, i a sobre el gravat representa a Sant Narcís, amb la mitra i el bàcul. A la part superior hi ha un escut, a la inferior una representació de l'ermita i a sota es llegeix Sant Arcis del Ma Jordà.

El text, a 2 columnes amb la capçalera al centre, consta de 13 estrofes (no numerades) i tornada. Les dues últimes estrofes estan dedicades al Mas Jordà. L'encapçalament i final de cada estrofa estan ressaltats amb color vermell, així com les inicials de Goig, Narcís i Mas Jordà a la capçalera.

A sota de les columnes, hi ha un diàleg per quan es canta/recita en públic V. (versiculum) que recita qui llegeix l'oració i R. (responsio), que recita la congregació. A sota conclou amb una oració en llatí.

Finalment, s'hi faciliten detalls sobre indulgències i l'edició: Amb llicència eclesiàstica. El senyor Bisbe de Vic concedeix 100 dies de perdó al qui cantin o recitin aquests Goigs. McMxLVII. BAS d'Igualada.

El Mas Jordà és un dels masos més antics del municipi, possiblement construït al segle XV i reformat al segle XVII quan es construí l'ermita de Sant Narcís. El 1626 hi va néixer Francesc de Jorba, provincial dels caputxins durant el trienni 1675-1678.

El 1867 Francesc Colomer, propietari en aquell moment del Mas Jordà, en un viatge a Girona adquireix unes bossetes de cotó de Sant Narcís i diversos exemplars de Goigs per a l'ermita. L'escolapi P. Rafael Oliver hi afegirà dues estrofes pròpies del Mas Jordà.

A l'ermita s'hi celebrava una diada, que és citada en diversa documentació des del segle XVII.

AA DD Historia de les comarques d’Anoia. Volum I. Edicions selectes Parcir. Manresa 1988.

Castro i Borrós, Pere  (1993): Dates i dades històriques de Jorba. Jorba: Ajuntament de Jorba.