Gegants vells de Sant Julià de Cerdanyola: Bassilissa i Julià Sant Julià de Cerdanyola

Berguedà
Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola. Local Municipal, s/n. 08694 Sant Julià de Cerdanyola

Patrimoni moble
Col·lecció
XX
1986
Diferents veïns del poble
Restringit
Lúdic
Colla de Geganters
María del Agua Cortés Elía. OPC

El 1989 va néixer la colla de geganters de Sant Julià de Cerdanyola fruit de la iniciativa del jovent per construir una parella de gegants i una gegantona. Van comprar els material que va costejar al comissió de festes, col·laborant diferents persones: Pilar Freixa va confeccionar els vestits, Josep Parera va muntar els estructures de ferro. Els gegants es van anomenar Julià i Basilissa, com els patrons del poble, mentre que la gegantona rep el nom de Dolors. Aquest gegants es van anar deteriorant amb el temps,a banda de que eren molt pesats, motiu que va provocar que la colla decideixi arranjar-los el 1989, adobant els cossos, les cares i les mans que es pintaren de nou i alleugerint l'estructura ja que pesaven prop de 50kg cada un. La manca de diners no permetia en aquell moment adquirir altre parella de gegants més moderns i menys pesats, fent les sortides amb els gegants vells, el 1989 a Bagà i altres activitats, organitzant també una colla de grallers joves. El 1990 s'encarrega la construcció d'uns gegants nous a Manel Casserras i Boix artesà de Solsona.

DD.AA. (1998) Sant Julià de Cerdanyola. Municipi de sempre. Municipi recuperat. Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola.