Gegants de Sant Feliu Sasserra
Sant Feliu Sasserra

Bages
    Sector oest del nucli urbà
    En un magatzem municipal prop de la zona esportiva

Patrimoni moble
    Objecte
    Es conserven en un magatzem dins d'un remolc en posició horitzontal.
    Restringit
    Lúdic
    Privada accessible
    Colla gegantera de Sant Feliu Sasserra. C/ Santa Magdalena, 38, 08274 (Sant Feliu Sasserra)
    Jordi Compte i Marta Homs

Es tracta d'una parella de gegants que representen la parella típica de la dansa del Treure Ball de Sant Feliu Sasserra, i porten per tant, els vestits de gala de la dansa. Els seus noms són Feliu i Magdalena en honor al patró del municipi, i a la estimació popular que envolta la capella de Santa Magdalena. El gegant Feliu pesa 47 quilos i fa 3,90 metres d'alçada. Vesteix amb barret de copa, camisa blanca, corbatí i faixa vermella, i faldilla negra amb l'escut del municipi cosit al centre. Amb el braç dret en angle recte porta a la mà un ram de flors. La geganta Magdalena pesa 45 quilos i té una alçada de 3,80 metres. Vesteix amb un vel blanc aguantat al cabell, brusa blanca, xal, davantal i mitenes reixats de color negre. S'agafa amb la mà dreta la faldilla que és de color rosa amb una punta blanca. Porta també arracades i un collaret.

Els padrins dels gegants són per un costat, els gegants d'Olost: Perot Rocaguinarda i Mercè de Pecamins; i per un altre costat els gegants de Vidrà: Lhilari i Llúcia.

L'aparició dels gegants de Sant Feliu Sasserra s'atribueix a la il·lusió del jovent que formaven part de la Comissió de Festes per poder gaudir d'uns gegants que formessin part del patrimoni cultural de Sant Feliu. Després d'un curset de gralla fet per membres de la Comissió de Festes el novembre de 1987, amb les sortides com a acompanyants de colles que no tenien grallers propis i amb l'ajut econòmic de tot el poble es va procedir a construir els gegants de Sant Feliu Sasserra. Els constructors dels gegants van ser Gabi Boixader i Judit Camps de Vidrà, i el seu bateig es feu el 8 d'octubre de 1989. La colla de Geganters i Grallers de Sant Feliu Sasserra la formen quatre o cinc geganters, uns nou o deu grallers, i una caixa i un tabal per acompanyar-los. També hi ha tres capgrossos però aquests surten en molt poques ocasions. La trobada de geganters que es fa a Sant Feliu Sasserra escau el segon dissabte de juny, i a part d'aquesta acostumen a assistir en deu o dotze trobades a l'any per tot Catalunya. També són presents a la cercavila de la Festa Major del poble que es celebra el segon cap de setmana de setembre.