Durant la tardor de l'any 1987, una colla de joves engrescada per la llavors regidora de Cultura i Joventut de l'Ajuntament de Font-rubí, Sra. Fina Mas, varen decidir que seria bo tenir una parella de gegants al municipi. Gràcies a l'ajuda del Centre de Cultura Popular "L'Enllaç", del turó dels Pujols, conduït per en Wenceslao Soler i la Maria Antònia Recasens.
La tècnica que s'utilitzà per confeccionar els gegants fou la de tires de paper de diari engomades, després d'haver construït el volum dels caps dels gegants amb ferro de conillera. Sobre el filferro es varen anar dipositant les capes de paper en diverses sessions. Per fer l'acabat final més fi s'hi varen enganxar unes fulles de cartró sobre el que es va aplicar la capa de pintura que dóna color als gegants.
Per fer les mans, part que presenta molta dificultat, es va demanar la col·laboració del Sr. Raimon Mestres, de Vilafranca, qui professionalment es dedicava a la confecció de gegants.. Estan fabricades amb motlle. La fusteria ebenisteria Guardiola va ser l'encarregada de construir l'estructura que havia de servir de base als gegants. Al cap d'uns anys aquesta estructura fou substituïda per una de molt més lleugera feta amb alumini.