Gegantons i bestiari de Malla
Malla

Osona
    Ajuntament de Malla. Carrer de les Afores, s/n.

Patrimoni moble
    Objecte
    XXI
    Ramon Redorta
    Obert
    Lúdic
    Ajuntament de Malla. Carrer de les Afores, s/n. 08519
    Marta Lloret Blackburn - Antequem, S.L.

A Malla hi ha un grup de gegantons i de bestiari popular que desfilen en les festivitats més importants de la població i els pobles veïns. Hi ha tres gegantons i un capgròs, que es coneixen com a Ausa, la princesa d'Orsal; l'alcade Joan, en honor a l'ex-alcalde Joan Redorta; l'Amusic, príncep ausetà d'Orsal; i el Camilu, en homenatge al mallenc Camil Pla. Pel que fa al bestiari, hi ha l'Oca del novenari, el Gall Sol, el Drac, el paó Zel, el Senyor Porc-Verro de la Plana, el Dimoni, el Falcó Horus, el Ruc Català, el Centaure, l'ós Urs i els Cavallets. Cadascun d'ells representa un ser mitològic d'especial simbologia pel poble i surten a ballar i a desfilar en les festes locals.

El bestiari mallenc va ser creat l'any 2008 per Ramon Redorta per tal d'entretenir el públic en les danses i festes locals. Des d'aleshores, s'han anat creant diverses figures fins a formar aquest nombrós grup.