Fragment de la talla de Sant Miquel Arcàngel

Sense ús
    Ajuntament de Terrassa. Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa
    Marta Lloret Blackburn

Talla de fusta policromada que es troba parcialment cremada. Iconogràficament, la talla s'identifica amb la figura de Sant Miquel, vestit amb armadura i escut i té ales. Als seus peus jau la figura del drac. El costat dret i el cap no es conserven. Sota la figura hi ha una inscripció manuscrita que diu " St. M. Taudell".

Aquesta talla podria formar part d'un retaule d'estil neoclàssic que guarnia l'absis de l'església de Sant Miquel de Toudell. Aquest va desaparèixer arran de la crema d'esglésies i objectes religiosos que es produí amb l'esclat de la Guerra Civil. Probablement, la talla va ser recuperada per la Junta Municipal de Museus de Terrassa, que va salvaguardar una part important del patrimoni de la zona.

FERRAN, D. [et al.] (1991). Història de Viladecavalls. Viladecavalls: Ajuntament de Viladecavalls.